نقد و بررسی تخصصی

گیمبال دوربین DJI

گیمبال دوربین کوادکوپترهای DJI

کمپانی بزرگ DJI در چندسال اخیر در بین مردم طرفداران بسیاری پیدا کرده است و اکثر مردم از کوادکوپترهای این شرکت بزرگ برای کارهای مختلف استفاده می کنند. این شرکت بزرگ پهپادهای گوناگون برای مصارف مختلف مانند کوادکوپترهای سری فانتوم، سری اینسپایر، سری مویک، اسپارک سری پهپادهای صنعتی و پهپادهای مخصوص سمپاشی را به بازار جهانی عرضه کرده است. شما در مورد دوربین های این شرکت بزرگ چه میدانید؟ بززگترین سایز سنسور دوربین DJI را میشناسید؟ آیا میدانید کدوم گیمبال برای زوم باا مناسب است؟ در مورد دورین های Zenmuse  چه میدانید؟ کارشناسان  متخصص مجموعه بزرگ پرومک آماده پاسخگویی به سوالات شما در هر زمانی هستند. همچنین برای کمک به شما مقاله ای را آماده کرده اند که توضیح کوتاهی در مورد گیمبال و دوربین های کوادکوپترهای DJI داده اند که امیدواریم این مقاله بخش کوچکی از سوالات شما دوستان عزیز را پاسخگو باشد. بعد از خواندن این مقاله هرگونه سوالی در مورد دوربین ها DJI داشتید میتوانید با دفتر نمایندگی dji در جردن تماس گرفته و از مشاوران و کارشناسان ما کمک بخواهید. گیمبال نقش مهمی برای داشتن یک پرواز خوب با تصویربرداری مناسب و وضوح بالا را دارد. در چند سال گذشته افرادی که از کوادکوپترها استفاده میکردند تسلط کافی برروی دوربین کوادکوپتر خود را نداشتند که مشکل بزرگی محسوب میشد شرکت DJI با استفاده از تکنولوژی گیمبال برروی تمام کوادکوپترهای خود این مشکل تصویربرداران هوایی را برطرف کرده است که میتوانند یک تصویر با کیفیت بال ا و وضوح تصویر عالی داشته باشند.

اولین کوادکوپتر دوربین دار شرکت DJI

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام فایل آن Phantom-2-Vision.png است شرکت DJI در سال 2013 برای اولین بار کوادکوپتر دوربین سرخود را بانام Phantom 2 vision را با دوربین DJI FC200 معرفی کرد. این کوادکوپتر اولین کوادکوپتر بود که دوربین به صورت ثابت برروی پرنده نصب شده بود و دیگر نیاز به صرف زمان برای نصب دوربین و پیداکردن  سیگنال برای انتقال تصاویر نبود.

کوچکترین گیمبال دوربین DJI

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام فایل آن gimbalSpark.gif است کوادکوپتر اسپارک جز اولین پهپادهای کوچکی است، که اندازه کف میباشند حتی از مویک پرو جمع شده ام کوچکترند. همینطور گیمبال دوربین این کوادکوپتر نیز رکورد کوچکترین گیمبال دوربین را دارد، که در مقایسه با دوربین مویک پرو که کوچکترین گیمبال دوربین 3 محوره است، گیمبال دوربین اسپارک 36% کوچکتر است. کوچک بودن کوادکوپتر اسپارک به هیچ عنوان از عملکردهای این پرنده را کم نکرده است بلکه باعث ایجاد محبوبیت در ین طرفداران کوادکوپتر شده است. گیمبال دوربین کوادکوپتر Spark دارای سنسور 2.3/1 اینچی و یک لنز F/2.6 با زاویه دید بالا و فاصله کانونی 25mm است.

اولین دوربین با چرخش 90درجه

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام فایل آن mavicpro90.gif است از محصولات شرکت DJI کوادکوپتر مویک پرو اولین پهپادی است که درهنگام تصویر برداری قابلیت چرخش سریع دوربین را تا 90درجه دارد. مویک پرو دارای گیمبال مکانیکی 3 محوره و قابلیت تصویر برداری به صورت 4k را دارا میباشد. همچنین عکس برداری با این کوادکوپتر کوچک با کیفیت 12مگاپیکسل و فیلم برداری با دو کیفیت مختلف، 4k با سرعت 30fps و 1080p با سرعت 96fps قاب انجام میباشد.

اسرارآمیزترین گیمبال های DJI

گیمبال دوربین های Zenmuse ارتقا یافته های شرکت DJI است که انواع و مدل های مختلفی است. که دو مدل از آنها جز اسرارآمیزترین گیمبال دوربین ها محسوب میشوند.
  • دوربین Zenmuse XT
این دوربین در بین دوربین های تصویربرداری حرارتی حرف اول را میزد. این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام فایل آن Zenmuse-Z30-1.png است
  •  دوربین Zenmuse Z30   
این نوع دوربین هم از بهترین دوربین های زوم دار میباشد چرا که دارای زوم دیجیتال تا 6 برابر است. این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام فایل آن Zenmuse-Z30-1.png است این دو دوربین را جز اسرارآمیزترین دوربین ها میدانند چراکه در کارهای تخخصی نظیر آنها پیدانمیشود و پیشرو در تکنولوژی گیمبال دوربین ها هستند. از این دو دوربین بیشتر برای انجام فیلم برداری های بازرسی در صنعت های مختلف ، صنایع خطرناک، آتش سوزی ها و …   استفاده میشود که بهترین عملکرد را دارند. و تصاویری با کیفیت مطلوب را ارائه میدهند.

گیمبال دوربین های داری زوم

  • دوربین Zenmuse Z3
دوربین ZenmuseZ3 قابلیت نصب بروی کوادکوپترهای بزرگ کمپانی DJI مانند: سری اینسپایر و سری  ماتریس را دارد. این دوربین چز اولین دوربین های dji است که دارای زوم میباشد، این دوربین زوم اپتیکال 3.5 برابر و زوم دیجیتال 2 برابر را برای شما فراهم میکند. این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام فایل آن ZenmuseZ3-1024x488.png است
  • دوربین Zenmuse X3
عمکرد دوربین ZenmuseX3 شبیه دوربی Z3 استولی تنها تفاوتی که دارد این است که این دوربین فقط برروی لرزشگیرهای اوسمو OSMO قابل نصب میباشد. این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام فایل آن Zenmuse-X3.png است

دوربین با بزرگترین سایز سنسور

دوربین ZenmuseX7 از ترکیب دوربین  Super35 و یک گیمبال ساخته شده است که تصاویر ضبط شده توسط آن دارای کیفیت بسیار بالایی است. کوادکوپتر اینسپایر 2 بهترین پهپاد برای فیلم برداری های هوایی محسوب میشود که میتوان دورین های مختلفی را مانند دورین Zenmuse X7 را برروی آن نصب کرد. این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام فایل آن ZenmuseX7-1024x576.png است دوربین Zenmuse X7 دارای یک سنسور CMOS 24mp برای نمایش تصاویر با جزئیات بیشتر است و قابلیت تصویربرداری متوالی را با سرعت 20fps را دارد.

کوادکوپتر با بالاترین رزولوشن دوربین

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام فایل آن Dji-1024x606.png است شرکت dji با شرکت های بزرگ دوربین مانند haselbelad همکاری داشته است، که نتیجه این همکاری و زحمات متخصین این دو شرکت بزرگ، اولین کوادکوپتر حرفه ای مخصوص فیلم برداری های هوایی را با دوربینی با کیفیت 100MP به بازار جهانی عرضه کردند. این کوادکوپتر از ترکیب پهپاد ماتریس  600 پرو و گیمبال ronin MX و دوربین H6D-100C  ساهته شده است.

کوادکوپتر فانتوم 4 پرو به صرفه ترین کوادکوپتر DJI

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام فایل آن phantom-4-pro.png است شرکت dji محصولاتی نیز دارد که باتوجه به قیمت پایینی که دارند اما از کیفیت آنها کاسته نشده است و افرادی که علاقه زیادی به استفاده از این کوادکوپترها دارند میتوانند با توجه به بودجه خود از محصولات این شرکت نیز بهره ببرند. کوادکوپتر فانتوم 4 پرو، یک کوادکوپتر نیمه حرفه ای در زمینه فیلمبرداری های هوایی محسوب میشود که دارای یک دوربین 4k  با سنسور 1 اینچی 20مگاپیکسلی است. که با توجه به قیمت متوسطی که دارد با دوربین های حرفه ای با قیمت بالا میتواند رقابت کند. از ویژگی های بارز و مهم کوادکوپتر phantom 4 pro میتوان به پشتیبانی از ویدیوهای با کیفیت های مختلف اشاره کرد. این کوادکوپتر از فیلم هایی 4k H.264 با سرعت 60fps یا H.265 با سرعت 30fpsبا نرخ بیت 100Mbps پشتیبانی میکند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *