مقالات آموزشی

پرواز کوادکوپتر در زمستان

پرواز در زمستان

پرواز در زمستان با اطمینان خاطر

پرواز در زمستان و هوای برفی کمی سخت تر از هوای معمولی است. معمولا دمای پایین بر عملکرد کوادکوپتر (هلیشات یا پهپاد) تاثیر مستقیم دارد به علاوه اینکه شرایط هوایی در زمستان و پاییز قابل پیش بینی نیست ممکن است بارش شدید یا برف ببارد و یا باد شدیدی بورزد. با همه این شرایط با راهنمایی های کارشناسان فنی پرومک میتوان پروازی امن را در شرایط هوایی بد تجربه کنید.

شرایط باتری برای پرواز در زمستان

محصولات و پرنده های شرکت dji از باتری های لیتیومی استفاده میکنند. دمای پایین فعالیت شیمیایی این نوع باتری ها را کاهش میدهد و آنها را از نقطه ایمنی خارج میکند. به توان پایین باتری های لیتیوم پلیمری در هوای سرد توجه داشته باشید. به نکاتی درمورد باتری کوادکوپتر و استفاده از آن در هوای سرد باید توجه داشته باشید.

نکات ایمنی

  1. باتری را کامل شارژ کنید و سپس از آن استفاده کنید.
  2. قبل از پرواز دمای باتری را حتما چک کنید. دمای مناسب برای پرواز در شرایط سرد 20 درجه سانتی گراد است. دمای باتری را به وسیله برنامه DJI GO میتوانید ببینید. همچنین پیشنهاد مجموعه پرومک برای افزایش دمای باتری این است که از هیتر باتری (Battery heater) استفاده کنید.
  3. کلید کنترل را به آرامی حرکت دهید تا از افت ولتاژ باتری جلوگیری کنید.
  4. باتری در دمای پایین تایم پروازی کمتری به شما می دهد و سرعت تخلیه آن بیشتر میشود. سعی کنید در زمستان موقع پرواز حواستان به وضعیت شارژ باتری باشد.

droneWinter

شرایط محیط

در هوای زمستان هوای صاف وجود ندارد با کاهش دید همراه است در نتیجه باید اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید و حواستان باشد برخوردی بین کوادکوپتر و عوامل محیطی به علت دید پایین اتفاق نیافتد. نکاتی را درباره شرایط هوایی قبل از پرواز باید چک کنید:

  1. شرایط جوی را قبل از پرواز چک کنید و از پرواز کردن در باد شدید و هوای برفی و بارانی خودداری کنید.
  2. در دماهای منفی (زیر صفر) پرواز نکنید.
  3. از برقراری تماس با برف خودداری کنید. زیرا رطوبت به موتورها آسیب میرساند.
  4. سیگنال GPS کوادکوپتر خود را چک کنید و از قوی بودن سیگنال مطمئن شوید.

گرم نگه داشتن

قطعا تاکنون برایتان پیش آمده است که شارژ باتری موبایلتان در هوای سرد زودتر از همیشه خالی شود. همانطور که گفتیم دمای پایین ظرفیت و عمر باتری های لیتیوم پلیمری را کاهش میدهد. در نتیجه از باتری کوادکوپتر خود و موبایل یا تبلت خود باشید. همچنین رادیو کنترل را با دست های سرمازده و بی حس شده نگیرید توصیه میکنیم که در محیط های سرد از دستکش برای گرم کردن دستانتان استفاده کنید.

پرواز در زمستان
تنظیمات دوربین

برای تصویربرداری از محیط های برفی باید تنطیمات نوردهی و تعادل رنگی را به صورت دستی انجام دهیم. فیلم برداری خودکار باعث میشود که تصاویر ضبط شده تاریک باشد. در تنظیمات نوری دستگاه سعی میکنیم به یک کنتراست مناسب از محیط برسیم و تعادل رنگ سفید را تنظیم کنیم.

droneWinter

طریقه نگهداری از کوادکوپتر

اگر پهپاد شما مدت بسیار زیادی است که استفاده نشده احتمال اختلال در پرواز خیلی زیاد است برای همین منظور مجموعه پرومک سعی کرده است نکاتی را به شما آموزش دهد تا در زمان پرواز مشکلی نداشته باشید و پرواز ایمن را تجربه کنید.

  1. هر 3 ماه یکبار باتری دستگاه را کامل خالی کنید و مجدد کامل شارژ کنید.
  2. در هنگام نگهداری کوادکوپتر ملخ ها را از روی دستگاه بردارید و قفل گیمبال را بگذارید تا از آسیب رسیدم به گیمبال جلوگیری کنید.
  3. پهپاد یا به اشتباه پهباد خود را در جای قرار دهید که غیرمغناطیسی باشد و دمای 25 درجه را داشته باشد.

 

برای مشاوره تخصصی و بازدید از پهپاد سمپاشی میتوانید با نمایندگی رسمی dji تماس بگیرید و یا به نمایشگاه دائمی محصولات DJI در جردنخیابان سعیدی مراجعه فرمایید.کارشناسان فنی مجموعه پرومک با ارائه مشاوره تخصصی ، فروش به صورت حضوری و غیر حضوری،خدمات پس از فروش،تعمیرات تخصصی و تامین کلیه قطعات مربوطه در آماده خدمت رسانی به شما مشتریان محترم  می باشند.با ما بهترین هارا تجربه کنید.

مطالب مرتبط

یک نظر در “پرواز کوادکوپتر در زمستان

  1. سعید حاتمی گفت:

    خیلی عالی و مفید بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *